wtorek, 22 września 2015

#caffeetime

Przerwa na kawę jest dla mnie chwilą wytchnienia. Jeśli mam taką możliwość, to staram się oderwać od obowiązków. To nie czas trwania owej przerwy jest istotny, a sposób jej spędzenia. Może to być 15-20 min, ale z dobrą książką, przy puzzlach lub słuchając ulubionej muzyki. 


W związku z tym, że pogoda zmienia się szybciej niż zdanie kobiety, mam dla was 3 propozycje podania kawy, które sprawdzą się idealnie przy każdym pogodowym kaprysie.

Na zimno

Jedyne czego potrzebujecie do przygotowania, to ulubiona kawa, cukier oraz lody - ja osobiście wybieram śmietankowe lub waniliowe, 
ale jeśli ktoś lubi bardziej słodką wersję sprawdzą się też czekoladowe lub toffi. 

Kawę przygotowujemy standardowo, tyle  że  zostawiamy miejsce na lody.
W zależności od upodobań proponuję wrzucić 2-4 łyżki.


Na ciepło

 To tradycyjna kawa, jaką wszyscy pijemy w pośpiechu, dużymi łykami na rozpoczęcie dnia.

 Na gorąco

 Do przygotowania potrzebujemy: ulubionej kawy, cukru oraz mleka.

 Odmierzoną kawę zalewamy wodą.

Mleko należy zagotować, a następnie ubijamy je na piankę. 
Ja używam do tego mieszadełka zakupionego w Ikea, za jakieś śmieszne pieniądze.

Po przełożeniu ubitej pianki do kubka możemy dodać ulubione przyprawy - ja wybieram cynamon.
Jeśli chcecie dodatkowo przyozdobić kawę, możecie zrobić jakiś wzorek, ale ja nie umiem :d



Dla zainteresowanych wzorzystymi kawami krótki tutorial:


A wy jaką kawę pijecie najchętniej? :)

18 komentarzy:

  1. Wersja na gorąco najlepsza zawsze, uwielbiam ;) i też piję Sensazione Creme ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, uwielbiam ją odkąd po raz pierwszy jej skosztowałam :)

      Usuń
  2. Nie jestem kawoszem, ale kawę mrożona czy cappucinko zawsze chętnei wypije ;)

    www.izabielaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. nice as always, kisses :)

    http://www.itsmetijana.blogspot.rs/

    OdpowiedzUsuń
  4. Zazwyczaj na ciepło, ale po przeczytaniu tego posta muszę spróbować innych sposób :) pozdrawiam i życzę powodzenia :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też kiedyś piłam tylko na ciepło. Wydawało mi się wtedy, że to jedyna domowa alternatywa, a smaczną kawę możesz wypić jedynie w kawiarni lub jeśli masz jakiś super ekspres do kawy. Zaczęłam eksperymentować i proszę :) Niebawem kolejne pomysły. Dziękuję ci za miłe słowo i tobie również wszystkiego dobrego :)

      Usuń
  5. ja uwielbiam mrożoną kawę z waniliowymi lodami! <3

    http://dalenadaily.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. o kurczę! nieźle! mój sposób przygotowania to zalać, wlać mleko i gotowe :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja uwielbiam poranki kiedy odwiozę młodego do szkoły, włączę kompa i zrobię sobie latte. Wiem, że to może prostolinijne, ale to właśnie lubię w porankach najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też - ta chwila wytchnienia przed ciężkim dniem :)

      Usuń
  8. ja uwielbiam kawy... wszelkiego rodzaju.. dawniej piłam tylko latte i to najlepiej z dużą ilością mleka.. a teraz wolę małe espresso :) widać i nawet w kawie można ewoluować :)
    Pozdrawiam i zapraszam również do mnie: www.homemade-stories.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, że można. Człowiek się zmienia i jeśli wciąż próbuje nowych rzeczy, to zawsze znajdzie coś dla siebie :)
      Pozdrawiam również!

      Usuń
  9. super post
    masz swietnego bloga! zapraszam do mnie http://fineklass.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowo. Na pewno zajrzę :)

      Usuń
  10. Kawy nigdy nie piję ale czasem przyrządzam kawę dla gości, więc ewentualnie wówczas mogłabym wykorzystać te metody podania :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kawa to co uwielbiam najbardziej ! ;)
    A post świetny, Idealny pomysł ! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pewnie jestem odmieńcem, ale osobiście nie przepadam za kawą :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń