czwartek, 4 lutego 2016

DIY dla początkujących, czyli sposoby na stary sweter.


- Fajna kiecka, gdzie kupiłaś?
- Dzięki, uszyłam :)
Osoby, które mnie znają z pewnością słyszały to nie raz. 
Wspominałam Wam też w którymś z letnich wpisów, że sukienka, którą mam na sobie jest spod mojej igły. Lubię przerabiać stare ubrania i dawać im nowe życie. Po odrodzeniu nie zawsze są jednak ubraniami.

Idąc za ciosem mam dziś dla Was 3 pomysły na wykorzystanie starego swetra.
Ich wykonanie jest naprawdę proste. Nie wymagane są żadne zdolności manualne, a 2 pierwsze pomysły są wykonalne nawet dla młodszych czytelników :)




1. Sweter na kubek
Ostatnimi czasy bardzo popularny dodatek.
Sama zapragnęłam mieć taki.
 Na szczęście wymyśliłam jak go zrobić, zanim go kupiłam :)


Do wykonania swetra najlepiej wykorzystać rękaw. 
Jest już zszyty, dzięki czemu mamy pewność, że szew się nie rozejdzie. 
Układamy kubek wzdłuż rękawa i obcinamy. Dla ułatwienia możecie sobie zaznaczyć pisakiem linie cięcia. 
Długość sweterka jest absolutnie dowolna.
Jeśli chcecie poprawić jego jakość proponuję obszyć niewykończony koniec.
U mnie jest to dół.




2. Sweter na świeczkę
Uwielbiam przeglądać wnętrzarskie inspiracje na tumblrze.
Ostatnio natchnęłam się na zdjęcie świecy w sweterku i zechciałam mieć taką na swoim biurku.
Zainspirowana przystąpiłam do działania :)


Wykonanie sweterka na świeczkę jest analogiczne do wykonania tego na kubek. Jeśli podołaliście poprzednio, teraz też dacie radę!
Układamy świeczkę na rękawie, odmierzamy, zaznaczamy i tniemy.
Długość oczywiście jest dowolna.




3. Poszewka na poduszkę
Kiedyś w Ikei w moje ręce wpadła poduszka w wełnianej poszewce.
Najchętniej zabrałabym ją od razu do domu.
Wydała mi się idealna, zwłaszcza na zimę.
Niestety tego tupu perełki nie należą zwykle do najtańszych, ale za to mam dla Was tańszą alternatywę :)


Poduszkę układamy na swetrze i odrysowujemy.
PAMIĘTAJ! Rysuj na lewej stronie!


Następnie wycinamy, zostawiając na szwy około 1 cm z każdej strony.
Mamy gotowy przód naszej poduszki :)


 Jeżeli jesteście w stanie wyciąć z waszego swetra obie strony poszewki, to jak najbardziej możecie to zrobić. U mnie jest to niemożliwe, ponieważ z jednej strony jest suwak.
Tył poszewki zrobiłam więc z materiału jaki został mi przy okazji reanimacji jakiegoś innego ubrania. 
Możecie wykorzystać materiał ze starej bluzki, sukienki, etc.
Odrysowujemy kawałek wycięty ze swetra na materiale, który znaleźliście.
Układamy jeden materiał na drugim, tak aby stykały się prawymi stronami i szyjemy!
PAMIĘTAJCIE o pozostawieniu otworu, przez który włożycie poduszkę.
W tym celu możecie zostawić jeden bok, nie zszywając ze sobą materiałów (wtedy należy  wykończyć brzegi, aby się nie szczępiły) lub wyciąć go w dowolnym miejscu na tyle poszewki.
Ja osobiście lubię jeszcze wszyć jakiś suwak lub guziki :)


Dajcie znać w komentarzach, czy chcecie więcej przeróbkowych postów :)
No i koniecznie pochwalcie się, jeśli wypróbujecie któryś z pomysłów!
enjoy 

22 komentarze:

  1. Jesteś super pomysłowa, podobają mi się Twoje pomysły, szybko realizujesz swoje pomysły i co najważniejsze efekty wyglądają estetycznie ! ;) Oby tak dalej Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa :)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. Świetny pomysł, zwłaszcza na poduszkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O zdecydowanie pomysłowe. Ja ostatnio zrobiłam na drutach poszewki na poduszki i wyszły fantastycznie. Myślę, że sweterek na kubek to teraz bardzo moda rzecz, a zrobiona samodzielnie cieszy jeszcze bardziej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Satysfakcja gwarantowana :)

      Usuń
  4. Jaka kreatywna! Pomysły są świetne!
    Uwielbiam posty typu DIY. A twoja cała przeróbka wyszła bardzo ciekawie. Ze wszystkich pomysłów z chęcią wykorzystam ten ze świeczką. Pytasz, czy chcemy więcej? Pewnie, że chcemy! Genialne inspiracje, bingo!
    Trzymam kciuki za kolejne wpisy, pozdrawiam ;)
    +bardzo dziękuję za miły komentarz na blogu - ogromna motywacja!
    stylowka4u.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowo :)
      A komentarz jak najbardziej zasłużony!
      Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  5. Woow faktycznie genialnie to wygląda, muszę wypróbować, mam tą samą poduszkę z ikei :)
    Zapraszam do obserwacji naszego bloga !:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie wszystkie 3 przedmioty, które dziś ubierałam są z Ikei. Nie zastanawiałam się nad tym :d
      Koniecznie daj znać jak efekty :)

      Usuń
  6. Nie wpadłabym na taki pomysł, żeby ze swetra zrobić ocieplacz na szklankę ;) SUPER!

    http://takpoprostuzyc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. jesteś bardzo kreatywna! super pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Rewelacyjne pomysły! Zwłaszcza na ten kubek i świeczkę:D

    OdpowiedzUsuń
  9. Świeczka wygląda prześlicznie po nałożeniu tego swetra! Uwielbiam osoby kreatywne, czytanie ich blogów to sama przyjemność ;] Poduszka jedynie średnio mi się podoba, ale nie każdego da się zadowolić- w końcu człowiek nie jest słoikiem Nutelli, prawda?
    /Agrafka
    NASZ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  10. aaa, znam te diy wszystkie. świetny sposób na fajny wystrój i przy okazji recykling i to za śmieszne pieniądze! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajne pomysły na wykorzystanie swetra! Pomysłowe:)


    http://sisterschannelfashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Ostatnio często natrafiam na takie kubki przyozdobione swetrem ale zastanawia mnie czy jest to praktyczne? Wygląda niewątpliwie ciekawie, ładnie ale gdy sweter jest podobnej wielkości co kubek, to raczej trudno z niego pić aby nie ocierać o niego ustami.
    Co do poduszek to bardzo mi się takie swetrowe poszewki podobają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja. Robiąc taki sweter w domu możesz dostosować jego wielkość do kubka i np. zrobić taki, który pokryje tylko 70%. Przyznam, że urzekł mnie jego wygląda, ale zastanawiałam się czy ma też jakąś funkcję praktyczną. Okazało się, że świetnie się sprawdza, jeśli lubisz pić gorącą kawę lub herbatę - nie poparzysz rąk :D

      Usuń
  13. Ciekawe pomysły;> sweter + kubek/ szklanka to ostatnio całkiem popularne połączenie ;)


    Zapraszam na nowy post
    http://cytrynkacowartoobejrzec.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Jestem pod wrażeniem. Efekty są genialne i masz wielki talent! Chcemy więcej!
    Zapraszam do mnie paaula-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa :)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  15. Świetna robota :) W ten sposób można wykorzystać stare i nieużywane rzeczy :)

    http://nikabrafitting.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Nigdy nie pomyślałabym, że sweter może mieć takie zastosowanie. Pomysły bardzo ciekawe. Może wykorzystam któryś, bo naprawdę bardzo ładnie to wygląda. :)
    http://kubiczeekk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń