środa, 10 lutego 2016

Fajne rzeczy: styczeń

Cześć, 
zaczynamy nowy cykl Fajne rzeczy zainspirowany pojawiającymi się wszędzie ulubieńcami miesiąca. Zwykle bohaterami tego typu tagów są kosmetyki. U mnie z pewnością rzadziej, ale też będą się one pojawiały. Dla mnie fajne są inne rzeczy :) 
Nie gadam za dużo, tylko zapraszam na post. Dajcie znać czy Wam się podoba i czy chcecie takie cykliczne wpisy :)


                                                                                                                

1. Książka Bohater Rhonda Byrne

Jest to tom 4 z serii pt. Secret. Nie czytałam wszystkich książek - ta jest druga. Z czystym sumieniem mogę polecić (myślę, że) całą serię. Książki są o tym, jak odnaleźć w sobie pasję, wiarę w siebie, siłę do realizacji marzeń i jak w tym wszystkim nie zwariować. Podoba mi się, że jest niesztampowa. Nie czytasz pustych słów o tym, że możesz wszystko, jeśli chcesz. O tym, że ludzie osiągają sukcesy, ale wciąż nie wiesz dlaczego. Książka jest świetnym podręcznikiem, który skutecznie nakierowuje czytelnika na indywidualne przemyślenia i podsuwa rozwiązania. Rzecz jasna nie w sposób oczywisty, nikt przecież nie powie ci wprost co masz zrobić. Nasunie jednak pomysły, jak i gdzie szukać rozwiązań. 



2. Film LIVING WITH DEPRESSION  Kasi Napiórkowskiej (CallMeKat)

 Kasia w nieco ponad 3 minutach pokazała nam obraz rzeczywistości osób cierpiących na depresję. Czytałam wiele komentarzy na temat tego filmu. W dużej mierze wypowiadają się osoby, które aktualnie chorują lub chorowały na depresję, a film idealnie odzwierciedla to, co czują/czuli. Jeśli znacie kogoś kto cierpi na to schorzenie, film ten przybliży Wam sposób funkcjonowania takiej osoby, jej obawy, lęki, myśli. Przynajmniej ja tak to interpretuję.  


3. Film LIVING WITH A DEPRESSED PERSON również Kasi Napiórkowskiej (CallMeKat)

Punktem odniesienia jest poprzedni film. Kasia wyjaśnia nam na czym polega problem depresji. Podoba mi się, że obala mity, jakoby depresja była skutkiem pesymistycznego postrzegania świata i zamartwiania się pierdołami. Zwraca uwagę na fakt, że jest to choroba zupełnie niezależna od cierpiącego na nią. Pokazuje też rodzaje depresji i różnice między nimi. Ogólnie rzecz biorąc temat jest bardzo ciekawy. Polecam wszystkim, których interesują podobne zagadnienia lub mają styczność z osobą chorą. Mi osobiście te dwa filmy bardzo przybliżyły problem tej choroby.


4. Film Kobieta na skraju dojrzałości

Rzecz fajna, "najlżejsza" spośród wymienionych. Dramat, komedia - tak mówi filmweb i w sumie można by przyznać mu rację. Film jest lekki i spokojnie można obejrzeć go w ramach relaksu. Nie byłabym jednak sobą nie odnajdując w nim drugiego dna. Więc jeśli lubisz tak jak ja zastanawiać się nad różnymi rzeczami, to prawdopodobnie również spodoba ci się ten film. Głowna bohaterka to kobieta 30+, rozwódka, pisarka, która przeniosła się z małego miasteczka do dużego miasta po to by robić karierę. Popada w obsesję, kiedy jej chłopak z liceum przesyła jej zdjęcie swojego nowo narodzonego dziecka. Nic więcej nie powiem, żeby Wam nie spoilować :)

Źródło: [http://www.filmweb.pl/]

Jak na pierwszy post tego typu chyba wystarczy :)
Dajcie znać w komentarzach, czy znacie którąś z tych rzeczy, 
jeśli tak koniecznie podzielcie się opinią :)
enjoy

10 komentarzy:

  1. Nie znam żadnej z tych rzeczy, tym bardziej cieszę się ze trafiłam na ten wpis :-)
    http://agnieszkaa17.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się taki pomysł na wpis :)
    Widziałam jedynie ten filmik o depresji. Świetnie nakręcone.
    Nie wiedziałam, że ma swoją kontynuację, więc zaraz też obejrzę.
    CROWDED DREAMS

    OdpowiedzUsuń
  3. Kasie Napiórkowską kojarzę ,lubiłam bardzo jej filmiki , szkoda , że nie kręci filmików na tym Polskim kanale tylko angielskim .Jednak plusem jest to , że dała napisy Polskie.Oglądałam ten film o depresji i zrobił na mnie ogromne wrażenie , zmontowanie tego wszystkiego , pokazanie jak to wyglądało , kosztowało ją dużo wysiłku ale brava się jej należą .Pozdrawiam i czekam na więcej takich wpisów :) Obserwuję !

    http://bagandcoffe.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie słyszałam o tych filmikach, chyba wiem co dzisiaj wieczorem będę robiła ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno obejrzę filmik Kasi, musi być warty uwagi ;-)
    xoxo,
    http://xiyavalentina.blogspot.com/2015/12/last-in-2015.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo podoba mi się taki rodzaj wpisu!;)
    Oglądałam ten film i jak dla mnie więcej jest w nim jednak dramatu niż komedii. Osobiście średnio przypadł mi do gustu.
    Co do filmików z YT - o Kasi nigdy nie słyszałam a widzę że podejmuje trudne tematy.

    http://cytrynkacowartoobejrzec.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie znam niczego. Film mnie bardzo ciekawi

    OdpowiedzUsuń
  8. Z tej całej listy książka jest oczywiście moim numerem jeden :) Czekam na kolejne faje rzeczy <3

    OdpowiedzUsuń
  9. filmy Kasi znam - również mi się podobają, jeśli to odpowiednie słowo tutaj, ale wydaje mi się, że tymi video poruszyła bardzo ważny temat, często lekceważony. ludziom się wydaje, że masz gorszy dzień, gorszy tydzień, gorszy czas i często lekceważą poważne sygnały mówiące o depresji.

    OdpowiedzUsuń
  10. fajne propozycje :)
    Ja czytałam Sekret, również zainspirowała mnie ta ksiazka :)

    http://dalenadaily.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń