wtorek, 3 stycznia 2017

#nowyrokstaraja

Hej Misie, po raz pierwszy w tym roku!
Zauważyłam, że na wielu blogach pojawiają się podsumowania 2016. U mnie raczej nie znajdziecie eseju o tym, co robiłam, ale za to przyszło mi do głowy coś innego :)


Latka lecą, ha? A gdybyś tak mógł cofnąć się w czasie i ostrzec siebie przed całym złem, jakie Cię spotka? Gdybyś mógł dać sobie wtedy jakąś złotą radę, która pozwoli Ci przetrwać? Lepiej zrób sobie kawę i usiądź wygodnie, bo z pewnością lista będzie długa. 
A no i numery totolotka się nie liczą!

Sama zadałam sobie to pytanie i przyznam szczerze, że miałam ogromny problem z wybraniem jednej złotej rady. W głowie pojawiło się wiele haseł. Nie wiem czy są to rady, ale z całą pewnością są to moje złote zasady. I w zasadzie, to Amerykę odkryto już dawno, ale naprawdę piękne wydaje mi się to, że możemy odkrywać ją wciąż na nowo.

1. Pytaj innych, słuchaj siebie
Pytaj innych, proś o radę, wysłuchaj opinii, ale zawsze je filtruj! Nikt nie zna Twojej sytuacji lepiej, niż Ty sam. I nikt nie weźmie na siebie odpowiedzialności, jeśli coś pójdzie nie tak i wybrane zakończenie okaże się nienajlepszym. Ostatecznie zawsze słuchaj sobie. Pamiętaj, że to Twoja opowieść i Ty najlepiej wiesz, jak powinna się skończyć.

2. Wierz intuicji
Kolejna bardzo przydatna rada, zwłaszcza w kwestiach podejmowania trudnych decyzji. Jeśli masz jakieś dziwne przeczucie, że powinieneś coś zrobić, istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że właśnie to powinieneś zrobić.

3. Możesz wszystko, ale nic nie musisz
Pamiętaj, że wszelkie granice wyznaczasz Ty. Nie rodzice, nie przyjaciele, ani miejsce, z którego pochodzisz. Możesz tyle, na ile się odważysz. Tym samym pamiętaj, że nikt nie może Cię do niczego zmusić.

4. Nie składaj obietnic, których nie zamierzasz spełnić - nawet wobec samego siebie
Nigdy nie obiecuj, że coś zrobisz, jeśli wiesz, że nie masz takiego zamiaru lub jest to zwyczajnie niemożliwe. Nie oszukuj innych ani samego siebie. Szczerość zawsze zaczynaj od szczerości wobec siebie.

5. Siłę bierz z środka
Twoja siła tkwi w Tobie, a nie w ludziach, którzy Cię otaczają. Bliscy dają wsparcie, oferują pomoc, ale prawdziwą siłę masz w sobie Ty. Ludzie się pojawiają i odchodzą. Nie pozwól, by zabierali z sobą Twoją energię i poczucie własnej wartości.

6. Marzenia są po to, by je spełniać
... a nie po to by tylko marzyć. Nie ma zbyt wielkich marzeń, są tylko takie w, których spełnienie trzeba włożyć więcej pracy.


Gdybym mogła cofnąć się w czasie i dać sobie jakąś złotą radę, powiedziałabym sobie "Nie przestawaj wierzyć w siebie i swoje wartości"




A co Ty powiedziałbyś sobie z przed kilku lub kilkunastu lat? 
Czekam na Wasze komentarze! :)
enjoy

6 komentarzy:

  1. Ja tak naprawdę nie chciałabym niczego zmieniać :) Nawet tych przykrych chwil, które mnie spotkały.... ;**

    Kochana życzę Wszystkiego dobrego w Nowym Roku ;*

    http://zanzadra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie! Dzięki tym wszystkim doświadczeniom, nawet tym przykrym, jesteśmy tu gdzie jesteśmy i jesteśmy jacy jesteśmy :)
      Dziękuję za komentarz, również wszystkiego dobrego! :)

      Usuń
  2. Super rady, bardzo motywujace :)
    Wszystkiego najlepszego!


    http://justiifly.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki i również wszystkiego dobrego! :)

      Usuń
  3. Na pewno miałabym sobie do powiedzenia dużo rzeczy, które zmieniłyby moje aktualne życie. Ale co się stało już się niestety nie odstanie i trzeba jakoś z tym walczyć. Świetnie napisany post, bardzo motywacyjny! :)
    MÓJ KANAŁ NA YT
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasu nie cofniesz, a co się stało - już się nie odstanie. Jednak możesz wyciągać jakieś wnioski z tego co było, wiesz, uczyć się na błędach i nie popełniać ich w przyszłości :)
      Dzięki za komentarz. Pozdrawiam serdecznie! :)

      Usuń