piątek, 14 kwietnia 2017

Fajne rzeczy: zima 2016/17

Hej Misie!
Dziś przychodzę do Was z ogromną dawką inspiracji, bowiem są to Fajne rzeczy z ostatnich 3 miesięcy. Dla tych, którzy są tutaj od niedawna i jeszcze nie wiedzą o co chodzi, odsyłam do pierwszego wpisu z serii, w którym wyjaśniam pokrótce o co chodzi. 😊


                                        



Książka The Secret Garden Frances Hodgson Burnett w wydaniu 44.pl

Jakiś czas temu wpadłam na pomysł, żeby zacząć czytać książki w języku angielskim. Miałam poważny dylemat, jaka książka będzie odpowiednia. Uznałam, że ambitne książki pewnie będą napisane ciężkim, branżowym językiem, a przecież nie chcę się od razu zniechęcić. Wybrałam więc swoją ulubioną historię z dzieciństwa, czyli Tajemniczy ogród. 
Ogromnym plusem tej książki jest to, że jest ona w wersji dwujęzycznej. Po lewej stronie mamy wersję oryginalną, a po prawej tłumaczenie na język polski. Uwielbiam czytać w podróży, a to rozwiązanie pozwala na nietachanie słownika. Minusem jest to, że historia jest dość mocno uproszczona. Książka, którą mam w domu (w jednym języku) jest kilkukrotnie grubsza od tej wersji dwujęzycznej.
Mimo wszystko całą serię Czytamy w oryginale uznałabym za godną polecenia. Zwłaszcza jeżeli, tak jak ja, dopiero zaczynacie swoją przygodę z literaturą anglojęzyczną. Zbiór książek znajdziecie tutaj. Jest on dość ubogi, dlatego jeśli znacie jakieś inne serie, to koniecznie dajcie mi znać 😊




Film Ukryte piękno (Collateral Beauty), reż. D. Frankel

Przyznam szczerze, że słyszałam różne opinie na temat tego filmu. Niektórzy byli zachwyceni, inni wręcz przeciwnie. Osobiście uważam, że film jest godny uwagi. Fabuła jest dość oryginalna. Przyznam szczerze, że jako osoba niepłacząca zbyt często, uroniłam kilka łez. Wydaje mi się, że śmierć dziecka to jedna z najgorszych rzeczy, jaka może spotkać człowieka.




Film Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie (Perfetti sconosciuti). reż.  Paolo Genovese

Słyszałam o tym filmie już wiele razy i za każdym razem opinie były dość łaskawe. Przyznam szczerze, że nie oczekiwałam wiele od tego filmu i może właśnie dlatego mile mnie zaskoczył. Początkowo nie działo się zbyt wiele, więc zaczęłam się zastanawiać, czy to dobrze ulokowane 97 min., ale później akcja zaczęła się rozwijać i przybrała nie taki znów oczywisty obrót. Jeśli szukacie lekkiego filmu na wieczór z winem - sprawdzi się idealnie 😊




Film LIVING WITH ANXIETY  Kat Napiorkowska

"Filmy Kasi będą się pojawiały chyba we wszystkich Fajnych rzeczach" - mówiła... Nie żartowała... 😃
Kasia jakiś czas temu zaczęła robić na prawdę fajną serię filmów, przedstawiających różne problemy psychiczne. I tak przez depresję, nerwicę natręctw, ataki paniki. Serdecznie polecam zapoznanie się z całą twórczością Kasi, bo jest cholernie zdolną dziewczyną, a jej prace mają nie tylko ładną formę, ale i są bardzo bogate w treść. 
POLECAM kropka




Film  How to Have the BEST Valentine's Date Ever VAGABOND YOUTH

Trochę nieaktualne, bo mamy już kwiecień. Ale już niedługo majówka, więc... nie, to nie to.
Kanał  Amy obserwuję już od dłuższego czasu. Jest on dla mnie kopalnią inspiracji, zwłaszcza modowych, ale nie tylko,  bo czasem pojawiają się takie perełki jak na przykład ta. 
Walentynki - wyjątkowy dzień czy dzień jak co dzień? Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Najczęściej jednak krytyka pada ze strony singli. To oni zazwyczaj najgłośniej krzyczą, że walentynki są do bani, że kochać to się powinno przez cały rok tak samo, a prezenty najlepiej smakują, jak dostaje się je bez okazji.(...) 
Piszę esej o walentynkach, po czym usuwam cały tekst i zastanawiam się co tak właściwie chciałam powiedzieć. I nie wiem, ej.
Po prostu zobaczcie 




Seria filmów Sztuka Składania Historii - Gonciarz X Intel, Krzysztof Gonciarz

Pewnie większość z Was (jeśli nie wszyscy) zna już Krzysia Gonciarza. Szczególnie polecam poświęcić chwilę na serię Sztuka Składania Historii stworzoną we współpracy z X Intel. Filmiki nie są długie, ale za to bardzo treściwe. Ja osobiście uwielbiam produkcje tego typu. Poza czteremami głównymi filmami są też cztery making of, w których Krzysiu opowiada o technologii wykorzystanej przy produkcji video. Tej zimy była to chyba moja największa inspiracja, ale o tym wkrótce 😊





Wykład Dyscyplina czy motywacja - kluczowy wybór  Andrzej Tucholski

Pamiętacie Andrzeja? Polecałam kilka jego filmów i zachęcałam do wzięcia udziału w SHARE WEEKu.
Jakiś czas temu na kanale Andrzeja pojawiły się dwa wykłady. Jeden dotyczył dyscypliny i motywacji, a drugi wyboru ścieżki kariery zawodowej.
Hm... (myśli) Powiem tak, mam poważną alergię na coatchingi, wykłady motywacyjne i inne takie. Głowa mi puchnie i nie mogę oddychać. Andrzej zajmuje się tematem psychologii biznesu - teraz mnie zabijcie, że to też wykłady motywacyjne. No może i trochę tak. Ale są to przede wszystkim WYKŁADY. Uczą, dają do myślenia i jeśli odpowiednio się do nich zabierzecie to potrafią być bardzo pomocne.
Zabijcie mnie, ale obejrzyjcie. 




Kanał TO JUZ Jutro Rafał Masny

Masny.... Masny... Masny... Tak. To ten abstarchuj. Zgolił wąsy i ma swój kanał. Całkiem niezły w sumie. I nie żartuje sobie z przypadkowych ludzi, nie gotuje, ani nie opowiada, o tym co zjadł na śniadanie, jakiej pasty do zębów używa i co przydarzyło mu się ostatnio na siłowni. Kanał nazywa się TO JUZ Jutro, odcinki pojawiają się raz w tygodniu, a tematem są nowinki ze świata nauki. 




Kanał Anna Szlęzak

Nie wiem czy polecać, bo wyjdę na frajera, który ogląda takie rzeczy. A co tam. 
Ania porusza przede wszystkim tematy relacji damsko-męskich. Jeśli tkwisz w związku bez przyszłości, jesteś nieszczęśliwy ze swoim partnerem, albo od dawna nie byłeś w związku i zastanawiasz się co z Tobą jest nie tak - zajrzyj koniecznie na kanał Ani





Płyta Fale Karolina Baszak
Najlepsze na koniec. Płyta, w której zakochałam się na jesień i z której utwory towarzyszyły mi przez całą zimę. Uwielbiam Karolinę, jestem z nią w zasadzie od początku jej przygody z internetem i za każdym razem, kiedy nagrywała kolejną piosenkę lub cover, zastanawiałam się no kiedy ta płyta!?! Za Karoliną bardzo długa droga, ale udało jej się spełnić swoje marzenie, na własnych warunkach i pozostając wierną swoim ideałom. Z całego serduszka gratuluję, bo płyta jest po prostu niesamowita. Muzyka, śpiew, słowa, emocje, czyli wszystko to co tygryski lubią najbardziej.
Płytę znajdziecie tutaj





A co było Twoją największą inspiracją tej zimy?

Czekam na Wasze komentarze 😊

enjoy


4 komentarze:

  1. Idź spać, bo jutro na ćwiczenia nie wstaniesz! :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę w końcu zmotywować się do przeczytania "Tajemniczego ogrodu" :P

    OdpowiedzUsuń